tuesday, 22 june otwarte 12 — 19
Galeria Miejska Arsenał

Stary Rynek 6, Poznań
T. +48 61 852 95 02
E. arsenal@arsenal.art.pl

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: nieczynne
Wtorek – Sobota: 12 — 19
Niedziela: 12 — 16

Z cyklu: Nieskrywane przyjemności druku

Z cyklu Nieskrywane przyjemności druku
dr Piotr Rypson, Jak smaczna jest kuchnia polowa?
18.11.2010, godz. 19.00 [czwartek]

Wydawnictwa wojskowe były oczkiem w głowie władz tak przed jak i po II wojnie światowej. Ideologia przenikała się w nich z patriotyzmem w różnych proporcjach i wydaniach – jednak zawsze dania miały zachęcać klienta. Dla wojska pracowali w Polsce świetni graficy w latach 20-tych, 30-tych, 40-tych i później. Bogato ilustrowany wykład Piotr Rypsona ujawni tajniki wydawniczej kuchni polowej.

dr Piotr Rypson - ur. 1956 w Warszawie, krytyk sztuki, historyk sztuki i literatury, publicysta, specjalista w dziedzinie edukacji elektronicznej. Przewodniczący Rady Programowej Fundacji Galerii Foksal (2001 - ). Autor 6 książek - mi. in. Piramidy, słońca, labirynty (2002); Książki i Strony. Polska książka awangardowa i artystyczna w XX wieku (2000), Obraz słowa. Historia poezji wizualnej (1989) i Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna (1995) - oraz ponad 150 artykułów, esejów, tekstów w katalogach i recenzji drukowanych w Polsce i zagranicą. Publikował m.in. w Baroku, Polityce, Odrze, Obiegu, Magazynie Sztuki, Machinie, Przekroju, Gazecie Wyborczej, Visible Language, Gutenberg Jahrbuch, MAXie, Ear Magazine, Meandrze, domus, Piktogramie. Kurator wielu wystaw, m.in. Zbigniewa Libery, Magdaleny Abakanowicz, Jarosława Modzelewskiego, Dicka Higginsa, Andrzeja Dłużniewskiego, Marii Jaremy, Stefana i Franciszki Themersonów - oraz szeregu pokazów zbiorowych. Przewodniczący Rady Programowej Fundacji Galerii Foksal (2001 – do dziś), członek Rady Programowej Kraków – Stolica Kultury Europejskiej 2000 (1995-2000) i innych. Obecnie pracuje książką o wpływie technologii na poezję oraz nad albumem na temat projektowania graficznego w Polsce w okresie międzywojennym.

wstęp wolny

-------------------------------------------------------------
loga